Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen omtrent o.a. betaling, verzending en retourneren

Stiegl is de grootste particuliere brouwerij van Oostenrijk

Een privébrouwerij met eeuwenlange traditie. Duurzaamheid, regionalisme, het toevoegen van lokale waarde en bovenal de kwaliteit van de bieren en diensten zijn al meer dan 525 jaar topprioriteit. Deze kwaliteit is echter alleen mogelijk omdat ze de beste lokaal geproduceerde ingrediënten gebruiken. De brouwerij combineert traditie, innovatie met een succesvol concept. Dit maakt Stiegl tegelijkertijd ook het sterkste biermerk van Oostenrijk. Het ‘bier met de rode traptreden’ is daarom ook een onmiskenbaar symbool in Oostenrijk voor ‘de kunst van het brouwen op het hoogste niveau’.

Stiegl bier is strikt gebrouwen volgens het Beierse Reinheitsgebot van 1516. Gebrouwen met zuiver bronwater uit de Alpen, zomergerst en de fijnste hopsoorten. Stiegl is het genot van bier op een hoog niveau en heeft een ongeëvenaarde, goed evenwichtige en heerlijke dorstlessende smaak. Licht gehopt met een typische verfrissende geur. Een milde hopsmaak, een gouden kleur en een grote schuimkraag als schitterende afwerking.

Assortiment en Prijzen

Moet ik statiegeld betalen?

Bij www.stiegl-bier.nl betaal je geen statiegeld. Niet alle flessen in het assortiment hebben namelijk statiegeld. Sommige statiegeldflessen worden niet overal ingenomen. Het staat je natuurlijk vrij om lege flessen met statiegeld in te leveren bij je plaatselijke innamepunt. Lege flessen zonder statiegeld gooi je natuurlijk in de glasbak.

Je kunt glas eindeloos recyclen. Het glas houdt zijn kwaliteit. Van 1.000 kilo gebruikt verpakkingsglas wordt 1.000 kilo nieuw glas gemaakt. Bij nieuwe grondstoffen (zand, soda, kalk) levert 1.000 kilo hiervan slechts 800 kilo glas op. Bovendien verbruikt dit meer energie.. Dus daarom vinden wij ook: breng je lege flessen naar de glasbak.

Hoe lang is het bier houdbaar nadat ik het ontvangen heb?

Je krijgt van ons alleen bieren die op het moment van verzending nog minimaal twee maanden houdbaar zijn.

Dit is een uitzondering op de bieren die in de sale verkrijgbaar zijn.

Bestellen en betalen

Hoe worden mijn bieren verpakt?

Natuurlijk willen wij jouw bierpakket compleet en heel bij jou thuisbezorgen. Daarom worden onze bieren verpakt in stevige kartonnen Flespakket dozen. In deze dozen zitten zogenaamde “dividers” waarmee de bieren op zijn plek blijven zitten, niet tegen elkaar stoten en die breuk zullen voorkomen.

Hoe kan ik betalen bij Stiegl Nederland?

Bij Beerwulf betaal je makkelijk online via iDEAL.

Wij versleutelen de betaalgegevens via een beveiligde verbinding (SSL-methode) en zorgen voor een goede verwerking van je betaling.

In de toekomst zullen er meer betalingsmogelijkheden worden geboden.

Welke garantie heb ik op mijn aankoop via Stiegl Nederland?

Stiegl Nederland levert kwaliteit en garandeert dat je aankoop voldoet aan de redelijke verwachtingen die je mag hebben van onze bieren. Als je niet tevreden bent, kun je contact met ons opnemen en dan zorgen we voor een passende oplossing.

Privacy

Kan ik de gegevens die Stiegl Nederland van mij heeft ontvangen inzien, laten aanpassen of verwijderen?

Je kan ons vragen om een overzicht van de persoonsgegevens die wij van jou verwerken en van de manier waarop wij deze gegevens gebruiken. Ook kun je ons vragen jouw gegevens te corrigeren als je denkt dat onze gegevens over jou niet kloppen.

Verder kun je, onder bepaalde omstandigheden, ons vragen te stoppen met het verwerken van jouw persoonsgegevens. Dat doen we voor je, behalve wanneer wij wettelijke rechtvaardigingsgronden hebben om jouw gegevens te blijven verwerken, zoals onder andere geldt voor onze verkoopadministratie.

Als je vragen hebt over dit Privacybeleid of over de verwerking van je persoonsgegevens, kun je contact met ons opnemen.

Hoe lang bewaart Stiegl Nederland mijn gegevens?

De door jou verstrekte gegevens worden bewaard zolang als wettelijk is voorgeschreven of zolang als nodig is om je (in overeenstemming met de geldende wetgeving) de diensten via de site te kunnen leveren. We zullen naar redelijkheid maatregelen nemen om persoonsgegevens te vernietigen of te anonimiseren wanneer deze gegevens niet langer nodig zijn voor de deze doeleinden.

Hoe beveiligt Stiegl Nederland mijn gegevens?

Wij gaan uiterst zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Wij hebben verschillende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik.

Met welke derde partijen worden uw persoonsgegevens gedeeld?

Om onze site te beheren en onze producten en diensten aan te bieden, kunnen we gegevens uitwisselen met onderstaande partijen:

Serviceproviders, die de gegevens nodig hebben om jou of ons diensten of producten te kunnen leveren die via de site worden aangeboden (zoals betaling en bezorging);

Onafhankelijke incassobedrijven, deurwaarders of anderen, voor het innen van openstaande vorderingen;

Opsporingsinstanties, voor het voldoen aan wettelijke verplichtingen of gerechtelijke bevelen.

Deze partijen kunnen zich in Nederland, in andere lidstaten van de Europese Economische Ruimte of elders in de wereld bevinden. Wij delen alleen gegevens als we ervan overtuigd zijn dat er voldoende beveiligingsmaatregelen zijn getroffen door deze partijen. Wanneer wij buiten de Europese Economische Ruimte persoonsgegevens opslaan, zorgen wij uiteraard ook voor goede bescherming van de doorgegeven gegevens.

Onze site bevat mogelijk links naar andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de privacyregels, de inhoud of de beveiliging van die websites, en ons Privacy- en cookiebeleid geldt niet voor deze websites.

Welke persoonsgegevens worden verzameld?

Tijdens je bezoek aan de site of de Stiegl Nederland accounts op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter en tijdens contact met onze klantenservice kunnen wij je om gegevens vragen. Bijvoorbeeld je naam, geboortedatum, geslacht, adres, telefoonnummer en betaalgegevens.

Daarnaast kunnen we persoonsgegevens via cookies of vergelijkbare technieken verzamelen, zoals je IP-adres, cookie-ID, je locatie, de webpagina's die je op onze site bezoekt, de nieuwsbrieven die je leest en de advertenties die je bekijkt.

Wat doet Stiegl Nederland met mijn persoonsgegevens?

Jouw gegevens kunnen gebruikt worden voor de volgende doeleinden:

  • Verwerking van jouw bestelling: als je een bestelling plaatst, gebruiken wij je gegevens om je betaling en bestelling te verwerken.
  • Klantenservice: om te reageren op berichten die je ons stuurt.
  • Nieuwsbrief: om informatie toe te sturen over ons assortiment, ons aanbod en onze dienstverlening. Indien je dergelijke e-mails niet langer van ons wilt ontvangen, kun je je altijd afmelden via de link in de e-mails, door dit aan te geven in je gebruikersaccount of door met ons contact op te nemen.
  • Overige doeleinden: om te voldoen aan wettelijke voorschriften, bijvoorbeeld ten aanzien van de verkoopadministratie en ter preventie van fraude en witwassen.

Levering en bezorging

Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?

Jouw track & trace code ontvang je van ons per e-mail. Op het moment dat de  bezorger jouw pakket op het depot scant en in zijn auto zet om bij jou af te leveren, wordt de e-mail met track & trace code direct naar jou gestuurd. Het kan dus zijn, dat je pas later in de ochtend of later in de middag jouw track & trace code ontvangt.

Waarom wordt bij bezorging de leeftijd van de ontvanger gecontroleerd?

Stiegl Nederland wil en mag geen alcohol verkopen en leveren aan personen onder de 18 jaar. We hebben in de bestelprocedure verschillende leeftijdscontroles ingebouwd. Om te zorgen dat een meerderjarige de bieren in ontvangst neemt, kan de bezorger om legitimatie vragen.

Wat gebeurt er als er bij bezorging niemand van 18 jaar of ouder aanwezig is?

Stiegl Nederland wil en mag geen alcohol verkopen en leveren aan personen onder de 18 jaar. Als er geen meerderjarige persoon aanwezig is om de bestelde bieren in ontvangst te nemen, mag de bezorger het pakket niet afgeven en zal het behandelen als wanneer er niemand thuis is.

Waarom moet ik tekenen voor ontvangst?

Om zeker te zijn dat het pakket is overhandigd aan een meerderjarige, moet de ontvanger voor ontvangst tekenen. Deze ontvanger is verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole bij aflevering.

Moet ik verzendkosten betalen?

Er kunnen kosten met de bezorging worden meegebracht. Dit hangt van je bestelling af.

Retourneren

Mijn bestelling lijkt niet helemaal in orde te zijn, wat moet ik doen?

Als blijkt dat (een deel van je) bestelling niet volgens afspraak is geleverd, kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice. Samen zorgen we dan dat je alsnog de juiste bieren ontvangt.

Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen?

Het is belangrijk om bij levering te bekijken of de bestelling beschadigd is. Check bijvoorbeeld of het karton beschadigd of vochtig is. Neem in dat geval de tijd om samen met de bezorger de schade vast te stellen.
 
De bezorger registreert de schade digitaal, net zoals je voor ontvangst van de bestelling getekend hebt. Controleer dat er op het scherm iets dergelijks als 'damaged shipment' vermeld staat.
 
Als je de schade pas later opmerkt, geef dat dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, na ontvangst door aan de klantenservice.

Het geleverde komt niet overeen met wat ik besteld heb, wat moet ik doen?

Neem zo snel mogelijk (maar binnen 14 dagen) contact op met de Stiegl Nederland klantenservice. Zorg dat je daarbij je bestelnummer vermeld. Dat bestelnummer staat vermeld in de bevestigingsmail.

Wat krijg ik vergoed als ik mijn bestelling retourneer?

We betalen de door jou betaalde prijs voor de bestelde bieren en de verzending daarvan. Eventuele verzendkosten die je hebt betaald voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

We storten de betreffende bedragen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te zien, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald.

Wij kunnen echter terugbetaling uitstellen totdat wij de producten hebben ontvangen of (indien eerder) wij van jou een bewijs van terugzending hebben ontvangen.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Om de bestelde bieren vervolgens terug te sturen, krijg je een mail van Stiegl Nederland met daarin een link naar de portal van PostNL.

Vervolgens volgt u de instructies op de pagina die wordt geopend. Met het verzendlabel dat wordt gecreëerd kunt u het pakket via PostNL retourneren. U hoeft bij het PostNL servicepunt waar u het pakket inlevert NIET voor het label te betalen.

Kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?

Wanneer je van je aankoop af wilt zien (“herroeping”), dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de producten aan ons te laten weten.